Het beklimmen van de SIGIRIYA in Sri Lanka!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu Het beklimmen van de SIGIRIYA in Sri Lanka!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

Het beklimmen van de SIGIRIYA in Sri Lanka!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

26 December 2014 | Sri Lanka, Kandy

Het beklimmen van de SIGIRIYA in Sri Lanka!!

Dag 7

Het was vandaag een mooie 2e kerstdag. Ik heb de Sigiriya beklommen. Het was een mooie actieve klimtocht om op de top te komen. Onderweg hebben we nog even genoten van enkele muurschilderingen in een grot en het mooie uitzicht. Op de top waren de ruïnes te zien van een oude stad.

Na de klim zijn we naar de gouden tempel gegaan. Daar was het geloof weer in de hoofdrol met de grote boeddha op de voorgrond.

Na de lunch zijn we naar een kruidentuin geweest. Daar moesten we aan alle planten en kruiden ruiken, voelen en kregen sommige een massage behandeling. De ander werd deels onthaard op de benen en zo ging het nog even door. Dat is allemaal niets voor mij hoor. Ik ‘snuif’ nooit ‘witte’ poeder van een blad. Sommige zijden dat de geur vrij sterk was. Dat geloof ik direct. Ik heb het lekker bij de bananen plant gehouden. Die smaakte in ieder geval goed.

Om 20.00 uur kwamen we bij het hotel aan en ben ik te voet even naar het centrum van Kandy gegaan (3km). De terugweg met de TUK TUK. Nu even internetten met de muziek van ‘de 3kesradio’ erbij, dadelijk weer gaan slapen en morgen vroeg opstaan voor mij.

Morgen ga ik Kandy verkennen!

Dit was het weer: Soms een bui, maar meestal droog. Lekker 25 graden!

Groeten uit Kandy,
Sjuul Stappers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sjuul

Ik ga op weg naar de malediven. 23 daagse reis. Tevens bezoek ik Sri Lanka en Abu Dhabi.

Actief sinds 13 Dec. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5838

Voorgaande reizen:

20 December 2014 - 11 Januari 2015

Mijn 13e wereldreis buiten de EU!!

Landen bezocht: