De laatste reis van 2014 is begonnen..... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu De laatste reis van 2014 is begonnen..... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

De laatste reis van 2014 is begonnen.....

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

21 December 2014 | Sri Lanka, Negombo

De laatste reis van 2014!!

Dag 1 en 2

Hallo,

Zaterdag 20 december om 6.00 uur naar Düsseldorf gegaan. Daar ben ik in het vliegtuig van Alitalia gegaan. Prachtig om boven de Zwitserse Alpen te genieten van het ‘witte’ besneeuwde uitzicht. In Rome moest ik 4 uur wachten alvorens ik met een oud toestel van Srilankanair naar Colomobo ben gegaan. Om 6.00 uur lokale tijd kwam ik er de 21e aan. Het was een hele weg om via de koelkasten, diepvriezen, wasmachines en TV’s (achter de douane is het belastingvrij) door de douane te kunnen gaan.

Door de douane komen ging goed, toen moest ik enkel de chauffeur vinden die mij naar het hotel zou brengen. Honderden mensen stonden met een bordje klaar. Op een gegeven moment kwam hij eraan en ben ik met hem en een taxichauffeur in de taxi gegaan. Om 7.30 uur kwam ik bij het hotel aan. Ik kon direct naar mijn kamer gaan.

Om 8.00 uur ben ik met het openbaar vervoer voor een euro naar Colombo (35km vanaf hotel) gegaan. Dat is al een ervaring op zichzelf. Mooi om de cultuur zo direct te ervaren. Langs de straten staan levende kippen in kleine hokken. Het is de slager. Je zoekt de kip uit en die wordt ter plekke onder het oog van de consument geslacht (BAHHH). Ik hoef geen kip meer…

In Colomobo was het druk en hectisch. Vele winkels waren dicht. Ik heb een sfeer geproefd en ben weer met het openbaar vervoer teruggegaan. Dat was een ervaring….. De Chauffeur zette mij op de hoofdweg eruit en wees een richting uit waar het hotel zou zijn. Ik had geen kaart en begon te lopen…en lopen… en lopen. Op een gegeven moment begon ik te vragen ik was 3km van het hotel vandaan. Daarom ben ik weer 2 haltes met de bus mee terug gegaan. Ik stapte weer bij de zelfde halte uit. Toen zag ik het hotel. Mijn voeten kregen rust en dat beviel mij wel!! Veel gelopen en gezien vandaag. Dat belooft nog wat.

De eerste indruk is goed. De zon schijnt en de temperatuur ligt bij de 30 graden. Wat wil je nog meer… SLAPEN!! Want dat lukt mij in het vliegtuig geen keer!

Tot morgen,

Met vriendelijke groet vanuit Nogombo!!
Sjuul Stappers

  • 21 December 2014 - 22:31

    Jose Borgs:

    hoi die sjuul
    wij wensen jou weer veel reisplezier de komende weken en tot horens
    gr hans en jose

  • 22 December 2014 - 09:01

    Mientje:

    De vakantie is begonnen, hier geen zon maar veel wind en regen. Laat ons weer meegenieten van de mooi gebouwen, vergezichten en luchtspiegelingen. Veel plezier. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

Sjuul

Ik ga op weg naar de malediven. 23 daagse reis. Tevens bezoek ik Sri Lanka en Abu Dhabi.

Actief sinds 13 Dec. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5844

Voorgaande reizen:

20 December 2014 - 11 Januari 2015

Mijn 13e wereldreis buiten de EU!!

Landen bezocht: